Wordless Sunday 3 : man..how many other girls are u doing that too??





dear readers..


perempuan sangat mudah percaya dengan apa yang dia dengar dan lihat..
perempuan mudah menerima kata2 seorang lelaki tanpa berfikir panjang..without a second thought..and at last..perempuan jugak yang merasa sakitnya..


akan menjadi perkara normal bagi seorang lelaki berkata begini..


awklah yang pertama yang dapat buat saya bahagia.dalam ramai2 perempuan..
awklah yang paling special..
dalam ramai2 perempuan..awklah yang terbaik and saya tak mungkin dapat cari pengganti awk lagi..



even kite berpisah..saya janji tak kan lupakan awk .. saya tak pernah dengan mana2 perempuan seperti mana saya dengan awk...
oppsss..
wahai perempuan..jangan cepat perasan and melting dengan ayat klise sebegini..


i tell u what..sebelum kata2 ni di copy and di paste kan kat telinga korang..lelaki awal2 lagi dah copy and paste kan kat exs exss exssssssss dia..maybe sebijik2 or paling tidak pon lebih kurang...


tak dinafikan..pastinya dalam hati lelaki akan ada seseorang yang betul2 bertakhta kat hati dia..tapi kite sebagai perempuan jgn cepat melatah and terperasan.


too sad bila ada antara perempuan yang mudah percaya dan sanggup buat apa saja hanya kerana lidah sang lelaki..and bila ada orang nasihat sikit..mula lah keluar perkataan seperti:


" dahlah..aku percayA dia lah..dia dah cakap dia hanya syg aku sorang je".
"dia dah cakap aku perempuan yang paling dicintainya and dia dah janji tak kan lupakan aku"..


maka..jadilah satu episod perjalanan sebuah cinta yang penuh perasan dimana kite merasakan kita dah berjaya menjadi orang yang paling best dalam hidupnya padahal tak pun..and bila orang tu tak hargai kite seperti mana konon2 kitalah yg paling best tu..mula lah kita jadik ahli falsafah secara tidak langsung dengan mengeluarkan perkataan yang sedih2 dan ayat2 sajak yang maha kesian...mula lah terjadik gejala seperti mengupdate status sedih2 kat facebook.
( salah satu kesan sampingan)


tak salahkan lelaki coz kalau tak cakap camtu..nak cakap camne lagi kn??but sebagai perempuan..beringatlah..cintailah seseorang itu secara biasa2 je and cool2 je..


jangan terbang terlalu tinggi coz bila jatuh..sakit sangat dowh..no kidding.






notakakiku :Thanks for reading this..

0 ngepek: