Tolong jaga ayat kamu ketika menegur seorang perempuan.



in general..im sick with the people that they think there are good in judging but in fact..they are totally wrong!!!

kamu..dengan sesuka hatinya nak kutuk wanita..bersanggul..pakai legging, letak gambar kat fb and blog..cakap hal peribadi kat blog..etc..etc..all the time..menyalahkan wanita..konon2 cakap..kalau xkerana wanita..benda ni xkan jadi..benda tu xkan jadi..niat kamu suci..kononnya..kamu sangat konon okay!!

but..pernah kah korang terfikir..korang kaum lelaki sebenarnya yang menjatuhkan maruah wanita..yang mempermainkan wanita??

cakap pasal legging..cakap sexy dan tak elok..ianya satu benda yang bagus..menegur biar orang faham..tapi..perlu ke kamu tulis dengan ayat sampai nampak pantat, nampak puki..stim lah..apalah..what the fuck is that?kamu menegur dalam masa yang sama kamu bercakap macam sedang tengok filem lucah?so kamu fikir kamu cukup sinis ke?

konon kamu cakap perempuan sekarang xboleh ditegur elok2..harus bertegas..but i wanna ask u..is that nasihat??is that teguran?saya rasa kamu tidak lebih daripada mahu menggunakan kebodohan wanita untuk kepentingan kamu sendiri!

kamu bercakap tentang wanita bertudung..wanita tidak bertudung..wanita yang tidak menutup aurat dengan betul..iya bagus..saya xpernah menentang dan xpernah menafikan..bukan main gah kamu mengkritik bla..bla..bla..seolah2 kamu ni sangat menitik beratkan pasal agama..but at the same time..kamu seolah olah menghina perempuan..kamu bercakap pasal harga diri, murah, dan sebagainya..seolah-olah kamu mahu membuka semua aib yang kadang2 orang lain xperasan..tapi kamu beritahu pada semua biar semua orang perasan..

kamu berkata.wanita itu yang membiarkan dirinya untuk dimalukan..sebenarnya kamu sendiri yang memalukan wanita..kamu yang mengaibkan mereka..jika wanita itu sudah buat perkara yang memalukan mereka..apa hak kamu untuk menambah malu dan aib wanita tersebut?

saya penat dan bosan dengan sesetengah blog yang konon2 lantang mengkritik wanita-wanita yang tidak sempurna kononnya..tapi pada masa yang sama..kamu bercakap tentang perkara lucah..kamu mengkritik dan membuka segala2nya..macamlah girlfriend kamu bagus kn..macamlah kamu xpernah berpegang tangan dengan girlfriend kamu..macamlah girlfrend kamu menutup aurat dengan betul dan sebagainya..

saya tak mengatakan bahawa kamu perlu sempurna baru nak menegur orang..tapi biarlah bertempat..jangan menjadi terlalu hipoktrit..jangan kamu hanya mahu membuat modal untuk entry kamu padahal dalam hati kamu..kotor!!!!!

kita konon2nye islam..lantang menegur orang lain..tegur dan caci dalam masa yang sama..ya..we are muslim..but majority of us, do not practice Islam the way it must be practiced. In fact, the majority of us are hypocrites, pretending and showing one side while the truth is otherwise. We backbite, we gossip, we cheat, and we don't work honestly..siapa sangat diantara kita benar2 jujur??i think that im not that stupid untuk menilai jujur atau tidak seseorang itu as YOU think that you are not stupid untuk menilai baik dan buruknya seseorang itu..

saya tidak pernah menyuruh mana2 diantara kamu(wanita) menafikan atau menentang sesuatu yang salah..yang salah tetap salah dan kamu wanita harus memperbaikinya..tapi saya benci pada lelaki yang sengaja menambahkan perasa dan rempah diatas ketidaksempurnaan kamu termasuk saya sendiri untuk menyedapkan cerita..dengan itu..kamu lelaki seolah olah mengajak semua orang untuk prejudis terhadap wanita..prejudis terhadap wanita yang bertudung..prejudis sana..prejudis sini....saya benci itu.sungguh.

saya tulis entry ni sebab saya rasa sedikit tersentuh bila seorang kawan yang bukan islam baca blog seorang lelaki ni..menegur pasal tudung and legging..tapi dengan bahasa yang sangat celaka..then she asked me ..

is that the way your religion teach YOUR PEOPLE to correct the things?if that so..am so sad with your religion and your people..MY PEOPLE..,we..always respect our woman and we never say something as bad as that!!

so..kamu bebas untuk menulis apa sahaja..APA SAHAJA..sebab is your blog i dont care..

0 ngepek: