Ungkapan Hati Sesuka Hati..


sejak keseorangan ni kan... i mean be a SINGLE... saya lalui banyak sangat dugaan...banyak....sampai tak leh nak kira.... saya laluinya seorang diri...tapi Alhamdulillah...walaupun saya terasa sy keseorangan....kawan2 saya tetap menjadi pendamping untuk saya...dari pagi ke petang..dari petang ke malam....dari malam smpai la ke awal pagi...tiap kali aku sedih...aku cari lah kau..tiap kali aku gembira,aku cuba untuk kongsi dengan kau semua....

 cera

 ieka

 fatin

 nina

 abiey

 jue

 wani dan azlin

 yani,ieka,me,nina


dorang kawan saya..kawan yang selalu di depan mata saya...dorang yang selalu lihat saya nangis...dorang yang selalu gelak kuat2 dengan saya,..dorang juga yang selalu bersama saya tiap masa...

apa yang best berkawan dengan mereka,mereka adalah pendengar yang baik..dorang tak kan celah2 masa kita bercakap..tuu yg mudah aku nak bercerita dengan mereka....


antara mereka..ada lagi yg lebih istimewa untuk aku....seorang kakak dan abang yg selalu temankan aku...dulu dorang sentiasa ada berdekatan dengan aku...sering kita orang keluar bersama..tapi waktu tu semua sudah sedikit kehilangan krn atas urusan masing2 demi mencapai cita2 diri sendiri...
akak busy dengan kerja nya..abang pula busy dengan konsert2 nya...eyhh tak,busy dengan study nya...dan aku pula,busy dengan SPM yang hanya menghitung hari untuk berlangsung....ahhh!! aku mula berasa tertekan situasi ini..






blog aku juga...bagaikan rakan baik aku...tiap kali aku sedih,aku cuba untuk menaip...aku meluahkan segala isi hati aku yang terpendam ini...aku tak sanggup untuk membuka satu per satu bicara aku...aku tak sanggup....melalui blog ini,aku cuba untuk bercerita..menaip satu persatu apa yang terkandung dalam hati aku yang gundah gulana ini....bukan tiap masa kau boleh guna kawan aku hanya untuk bercerita...jadi,aku gunakan blog sbgai tempat yg paling mudah untuk aku berkomunikasi walaupun hnya perlu menaip...

disini aku tulis segala kisah silam aku..disi aku tulis segala detik2 terindah aku...di sini aku kongsi segala benda yang telah aku lalui..disini tempah aku kongsi ilmu dengan org ramai...




bab lagu pula...org cakap,kalau tengah sedih,cuba laa dengar lagu...dengar lagu sedih2...lepas kita rasa kita puas dengar lagu tuu,terus perasaan sedih kita pom akan hilang....hurmm,aku rasa benda tuu tak berkesan sangat...berkesan pom hnya dalam jangka masa yang sangat singkat...dan aku pula..perlukan waktu yang sngt lama...aku mahukan semua yang aku alami,expecially benda2 yang boleh buat aku EMO...buat aku menangis....



aku seorang perempuan yang mudah tersentuh hati...aku mudah menangis..benda yang tak semena atau tak berkaitan dengan aku pom aku menangis...aku tak suka org yang aku tak suka kacau aku...contoh hari tu,ada bdk lelaki sekolah aku,dr dulu lagi aku x suka dia..masa f4 dia penah buat aku nyaris2 tersadung ..then lepas tuu aku angkat tangan tanda nak tampar dia...serius,muka dia merah gila..myb dia tak terfikir aku akan bertindak macam tuu...tahun ni dia buat hal lagi dengan aku....kali ni dia sekat pula aku atas tangga..dan dengan perangai buruk dia tuuu,dia sempat lagi angkat kaki dia atas muka aku.masa tuu aku langsung tak rasa yang dia nk buat aku mcm tu...aku mcm terkejut laaa..dh laa atas tangga...nasib baik tak jatuh...masa tu aku naik ke kelas sorang diri...macam mana tah,perangai buruk aku dtg....tiba2 aku kuatkan suara aku tanda marah..terkejut dia..aku pegi depan dia,dia buat muka buruk rasa tak malu...aku terus rapatkan lagi dengan dia dan aku cakap..

" kau nak apa?aku ada kacau hidup kau ke sampai kau nak kacau aku? aku kenal kau ker? tak kang?....

then aku baru je selangkah dr dia terus dia bunyikan suara dia...macam nak tambahkan rasa marah aku lagi.... aku masih tak puas hati, aku patah balik..aku cakap lagi...

" kau ingt aku takut sangat ke dengan kau? sapa kau nak kacau aku? "...

terus aku blaaaa.....makanan dekat tangan aku hancur sbb aku penyek2 kan jugak makanan tuu masa lepas marah kan diaa.ikutkan  hati aku,aku nak campak je makanan tuu depan muka diaa... yang paling best,masa tu aku sorang je perempuan dekat situ..yang lain semua lelaki..dan semua lelaki tu jugak laa yang menganga tengok sikap buruk aku hari tuu... so,tu sbgai tanda amarah aku untuk dorang supaya jangan kacau aku....tapi sikap berani aku kejap je lesap..lepas tu terus bersambung dengan linangan air mata....sesungguh nya apa yg aku buat tuu,aku terasa sakit sangatt hati ini..bukan senang tau nak layan perasaan marah...lagi2 nk cuba untuk bersabar...



aku sbnrnya bukan unta lelaki.....eyhh silap! anti lelaki...terus terang aku cakap, sejak aku putus cinta dengan seorang lelaki yang aku sangat2 percaya...bukan aku percayakan dia sahaja,segala family dia aku kenal dan aku cuba untuk belajar mengenali mereka...sejak dr tuu,aku hilang harapan..aku hilang harapan yang suatu hari nanti aku dapat mencintai org lain lagi....pernah beberapa kali dan beberapa org cuba untuk jadikan aku sbgai peneman hidupnya..tapi aku tak sanggup..dari awal smpai la sekarang..rasa tuu hilang walaupun perasaan sedih keseorangan sering menghantui hidup aku... aku cuba mencari ketenangan melalui orang lain..tapi aku tahu,aku hanya menumpang kasih pada org yang tak pernah harapkan aku....hidup aku..terima sahaja...



Aku.... Aku teruskan hidup aku dengan penuh rasa benci aku pada Kau... Disebabkan Kau,hari2 aku musnah dengan benda yang sangat2 kejam... kejam yang amat kejam dari kau...satu per satu hal yang kau timbulkan untuk sakitkan hati aku...aku pasrah...aku tidak pernah rasa mahu melawan..aku sedar ini takdir yang patot aku tempuhi...kadang2 aku terasa,masa aku banyak yang rugi hnya di sebabkan kau... sikap aku,buruk baik aku,berubah sedikit demi sedikit sebab kau..... kau tak pernah rasa apa yang aku rasa..dan mungkin tak akan pernah rasa...



hari2 aku sekarang ini hanya d penuhi dengan kelas tambahan....hari biasa aku balik pukul 3...malam sambung kelas..jumaat sabtu kelas tambahan pagi smpai petang....dan waktu sebegitu lah aku gunakan sbgai cara untuk tidak mengingati org yg aku benci...dan pada hari ini,punca2 aku terlebih hormon utk menaip panjang berjela hanya d sbbkan ........... aku tdk dapat menaip siapa gerangan nya demi menjaga semua hati orang...tapi bg yg sudah tahu mengenai ini,dorang akan tahu siapa yg aku maksudkan...sekian lama aku cuba cuba dan cuba untuk semua ini..tapi,tiap kali aku rasa usaha aku berhasil,akan ada pula org yg cuba utk musnahkan nya...aku tidak mahu semua ini..aku tak minta semua ini...dan aku harap,kau juga tak perlu rasa rajin sangat nak kacau hidup aku....ada ker aku kacau hidup kau? ada ker aku cari kau balik slps apa yg terjadi? ada ker aku kutuk kau herdik kau dekat org lain sampaikan kau tahu dari mulut org lain? ada kerrr? 



notakakiku : speechless............

1 ngepek:

✿Lady Ainaa✿ said...

no word "alone" in our life sebenarnya... even kita putus dengan lelaki, ramai lagi org yg sygkan kita.. kwn2 kita, family kita, Allah juga.. so jgnlah kesedihan itu mmbunuh masa depan kita... keep moving forward btw.. hehe